tisdag 11 mars 2008

Melodifestivalen...

Idag skall jag spy min galla över hur korkat vi svenskar röstar i Melodifestivalen. Egentligen borde jag inte ödsla den negativa delen av min energi på sådana här trivialiteter. Men, i korthet tror jag när den svenska vinnaren är framröstad, så tycker svensken i gemen att låten nog har ganska goda chanser att vinna hela klabbet. Sen när den stora tävlingen är ett avklarat faktum så kom vi någonstans mellan plats 6-20. Glöm inte att The Arks bidrag gjorde så vi måste kvala för att få komma med. Skall man vinna ESC måste man skicka en låt med "balkan-sound", det är min egen benämning på låtar som låter att de kommer från typ forna Jugoslavien.
Vi kommer trots allt rösta fram Charlotte Perelli som vinnare, när vi hade behövt Slebovitza-kebabpizza (eller hur det nu stavades), så är det bara. Då hade vi kommit topp 4. Sorgligt men sant.

...Hälsningar Christer Björkman

Inga kommentarer: