lördag 29 mars 2008

Ett bittert inlägg om fildelning

Jag är så trött på att tanka ner filer med usel kvalité.
Hur j***a svårt kan det vara att:
1. Rippa en DVD skiva så kvalitén blir 100% (ok att den blir 4 gb, men storleken har ju som bekant oftast ingen betydelse)
2. Seeda upp den med ett begripligt namn.
Å sen till dessa MP3:or. Allt under 256kbit borde utplånas från internet.
Anledningen till min vrede är att under min sjukdomstid har bredbandet gått varmt för att skaffa gratis tidsfördriv.

Min fråga är egentligen. Varför lägger folk så mycket tid på att seeda upp låtar och filmer med så dålig kvalitét ??

...nej, skärpning!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag levererar lika minst lika många inlägg som dig men jag kör flera på en dag och sen uppehåll. Du och t.ex. Sven sprider ut dom. Gnäll på Macke istället. Snsrt ska jag dricka öl och spela strykan! Hare!

Anonym sa...

Halloj där Mr bitter.

Nej, det var kanske ett onödigt påhopp, men det var med en viss charm som jag tryckte ner tangenterna för att stava de orden.

Jag ber om ursäkt för att jag missade tillfället att bemöta hurvida picko är slut, jag hade inte tillgång till internet under ett tag. Undersökningen kanske ligger kvar, men jag hittar den inte isf.

Fridens!

Simpa - Lite bättre, lite vassare sa...

Jag anar en aning bitterhet i klass med Jeppe, Kan det vara så att Mr manager är lärljunge till Jeppe?