fredag 18 januari 2008

Läsarstorm...

Undersökningen huruvida mänskligheten är nöjda med Isberg har skapat läsarstorm. Som ett av alla kritiska exempel publiceras nu detta från Crussoe..

Från min tid vid skol-bänken då vi läste statistik fick jag lära mig att en undersökning kan bli "biased", alltså skev och felaktig om frågan ställs på ett felaktigt sätt eller i ett felaktigt forum. Jag inser nu att forumet måste varit fel OCH att frågan måste varit felaktigt ställd, för anser 70% att Isberg är bra, då har vi garanterat ett "biased result". För att verkligen få ett rättvist och korrekt svar på frågan så ställer jag mig idag vid centralen och pekar på var tionde person tills jag fått ihop 50 st och ber dem komma till bålsta ikväll för att helt objektivt bedöma Isbergs färdigheter.Dock kan även detta bli lite felaktigt då kanske ingen av dem "kan" hockey, men även en apa kan se skillnad mellan skit och pannkaka. Förlåt Mr Manager, idag var det din tur att få agera forum åt mig, jag har som bekant ingen blogg längre och skriver därför milslånga kommentarer till noga utvalda inlägg. Förlåt mig =) /Crussoe

2 kommentarer:

Mr Manager sa...

Å skulle du få ihop 50 pers, så blir det nog också ett publikrekord

Anonym sa...

Du vet att när jag gör saker så gynnar det alla :D