tisdag 29 januari 2008

En lektion i bitterhet

Svenne har dragit igång sin Blogg och är rädd för att vara bitter.
Jag skall här ge en lektion...

På stället där jag sitter och jobbar har det kommit tre revisorer för att jobba med bokslutet. Dessa tre kommer från en sån där firma som har 1000 namn i sin förkortning, typ, Coopers-Loyd-Andersen-Irving-Price-Waterhouse. CLAIPW. På sånna företag har killarna kostym och tjejerna har dräkt, ofta med en käck liten skarf runt halsen. Dessa har de säkert bara för att man inte skall se deras spända halsar. På sådana företag måste man hela tiden visa upp ett otroligt engagemang och man skall vara på gränsen till sjukligt ambitiös. Det må så vara. I sällskapet som sitter bredvid mig måste jag nämna killen. När vi vanliga människor väljer att "smygsurfa" en stund, då kollar vi lite bloggar, ögnar rubrikerna på någon kvällstidning, nej då läser nämnde man Dagens Industri...

...Verkar skitkul tycker jag !

Inga kommentarer: