måndag 4 februari 2008

Picko - en hingst

Idag skjutsade jag en av The Dotters (D1) tillsammans med en kompis. Då säger den ena, "Har du sett Pickos trens?" Då blev jag genast misstänksam och frågade, "Vad snackar Ni om?" -"en häst som heter Picko", löd svaret. (Bloggmtrl tänkte jag)

En bild på Picko och stallets beskrivning.. (kanske inte helt olikt)

Han är en stor skimmel C-ponny född 1994. Han är hyrd från Visingsö. Picko är importerad från Tyskland. Han är rätt pigg och kan bli väldigt stark, så han behöver en rutinerad ryttare. Han är duktig i dressyr, men kan bli stark. Det är hoppning han är bäst på, och då går det undan. Han har tävlat med bra resultat i Ponny allsvenskan förra året. Picko älskar att leka med de andra hästarna i hagen, så han kommer alltid in från hagen med sår på kroppen. Han kan vara lite kaxig i spiltan, men han har alltid glimten i ögat.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Han kan vara lite kaxig i spiltan, men han har alltid glimten i ögat."

Det där är ju jag. Stilig också !

Fråga The Dotters om jag kan få komm å rida på honom.