fredag 1 februari 2008

En lektion i bitterhet V

Idag skall jag redogöra för mina iaktagelser i Stockholmstrafiken. Jag väljer att göra det i punktform:
1. Har man en bil bakom sig som ligger 5 cm bakom sig och hetsar, så är det oftast en BMW eller Mercedes.
2. Har man någon som verkligen försöker tränga sig in framför en då man själv suttit i kö en längre tid, så är det oftast en BMW eller Mercedes.
3. Blir man omkörd i hög hastighet, och gärna i halka eller ösregn, så är det oftast en BMW eller Mercedes
4. Om exemplet ovan, nästan resulterar i en frontalkrock, så är det alltid en BMW eller Mercedes.
5. Är man 2 msek för sen iväg vid ett rödlyse, och blir tutad på..Gissa vad bilen bakom är för modell?

En väldigt stor andel chaufförer av nämnda fordon är unga killar, vars stil, inte direkt skvallrar om ett högavlönat yrke. Måhända jag är fördomsfull, eller i fel bransch. Men jag läste en historia en gång som var kul. "Vet du vad det är för skillnad på en snigel och en BMW?"

...På snigeln sitter slemmet utanpå!

Inga kommentarer: