fredag 15 februari 2008

Bort med bitterheten, in med glädjen!

Jag har funderat på att lägga mina bitterhetsinlägg i malpåse för ett tag. Mest pga att det är så negativt och deprimerande. Jag skall därför lansera en ny kategori som jag väljer att kalla för glädje. I den kategorin skall jag verkligen försöka lyfta fram livets glädjeämnen och förhålla mig enbart positivt. Som t ex följande exempel: I morse åkte jag bil in till Stockholms City. Detta för att jag efter lunch skall åka till ett annat ställe, så jag var tvungen att ta bilen. Bilresan kostar mig i avgifter (P och trängselskatt) ca 150:-. Å det är bra. Dessa pengar kommer att gå till bl a ett privat P-bolags aktieägare och skatten går ju till sånt som vi alla har glädje av. Å en sak till som var bra var att det tog ca 20 minuter att hitta en P-plats, och under den tiden gjorde jag av med bränsle som också är högt beskattad. Dessutom skapade jag än bättre förutsättningar för att få en riktigt tidig hjärtattack och således inte ligga samhället till last som en dyr pensionär.

...Bara bra saker med att åka bil!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är som jag, "lyckligt bitter". :D

Anonym sa...

Den va bra... Har lixom letat efter ordet :-)

Anonym sa...

Du ska få en bild på mig snart också så du kan framföra resultatet av kanon rösnninge. Problem är att jag är så ful så jag har inge bra bild. men jag letar!