torsdag 28 februari 2008

Hockey - en sport för fjollor

Jag har i många många år varit en så kallad "hang-around". Dvs jag tillbringar sjukt mycket tid i kalla ogästvänliga ishallar. Men idag var det så äntligen dax. Jag skulle få spela med Favvolaget. Det kändes nästan som om jag vunnit någonsorts tävling där detta var priset. Junio® peppade mig innan och sa:
-"Pappa, det kommer nog inte gå så bra!"
Jag var inledningsvis mycket nöjd med min insats. Men mitt psyke fick sig en liten knäck då jag hör en bekant till coach fråga:
-"Har Ni sponsorer med idag?" (tackar för det, säger jag)
Men det hån och det stora antal sarkasmer jag fick utstå bevisar att jag är starkare än alla de andra i laget.
Väl hemkommen säger Mrs..
-"Herregud, du ser ju helt färdig ut!"

...Ja, det tar hårt på en att bli mobbad!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mitt tandskydd må vara äckligt som få, men efter 7 års slitage har det utvecklat en positiv egenskap.

Nämligen som bakteriedödare. Mina gaddar mår som kungar i käften under hockeysäsongen!