torsdag 26 februari 2009

7. Kungafamiljen

Nu är det risk att jag gör mig ovän med många. Men jag tar risken. Hur irriterande är inte kungafamiljen? Nu verkar förlovningen vara i hetluften och diskussionerna om vem som som skall betala ett eventuellt bröllopp fanns som fråga på Aftonbladet. Suck, jag orkar vara sig se eller läsa om det här. Hela mitt inre bara skriker i uppror. Jag tycker allt runt s.k kungligheter är oerhört fånigt. Dessutom kostar de oss skattebatalare massa pengar. Då brukar alltid någon säga att de "gör så mycket nytta sverige". Ja, men vilken nytta då? Jag har då inte sett en effektivitetsmätning på Hans Majestät. Hur mycket cash drar han in egentligen, genom att vara ute och "öppna dörrar" åt svenska företag? Nej, det enda man ser på löpsedlarna är hur Partyprinsessan Madde, är ute och skålar upp veckopengen på Karma. Jag förstår dock att vissa vill ha en kungafamilj, och dessa är:
1. Hänt Extra
2. Aftonbladet
3. Royalistiska Klubben
4. Den fåniga "Adeln"

...och min svärmor, som tycker att de är sååå stiliga !

Inga kommentarer: