fredag 27 februari 2009

5. Överambitiösa typer

Är det något jag retar upp mig på så är det överambitiösa personer. Det är tyvärr inte helt ovanligt att dessa återfinns bland chefer och andra som har för avsikt att göra karriär. Kopplat till detta finns den s.k roll som skall spelas/innehas. Att vissa bara orkar se sig i spegeln efter en arbetsdag? Jag fattar inte. Jag tror jag berättat detta förut, men jag tar det igen. Jag såg en platsannons en gång där företaget i fråga sökte dig "som brinner för datanätverk". Kunde de inte lika gärna ha skrivit "vi söker en psykopat". Inte konstigt att folk blir utbrända av att spinga omkring och spela massa roller hela tiden. Det måste vara superjobbigt. Nej gott folk, var er själva, sätt er inte över andra och behandla andra schysst, utan massa spelat trams eller låtsat engagemang.

..and the world become a better place!

Inga kommentarer: