tisdag 6 januari 2009

Dessa jävla smällare...

Två veckor innan nyårsafton så börjas det. Lika säkert som Amen i kyrkan. Jag menar förståss nöjet i att dra av smällare kl 2 på natten mitt i veckan då vi vanliga människor skall upp å jobba. Detta utförs förmodligen av vinterlovslediga skolungar. Men vad fan är nöjet? En måndagkväll, kl 23, två dagar innan julafton..? Jag fattar inte! Sen fortsätter skiten ända fram tills nu. Nu tycker säkert många att det gammal tråkig gubbvarning på mig. Det skiter jag i. Smällare kan man köra på nyårsafton, thats it. Själv skulle jag aldrig komma på idén att lägga 5 :- på något så onödigt som lite krut i ihoprullat papper som med stor sannolikhet tillverkats av underbetalda barnarbetare i Kina. Jag tror anledningen till att jag är på mitt suraste humör just nu är att Svenne börjat använda samma design som jag har på min blogg och att vi förtjänade verkligen att vinna ikväll. Vi var bättre i allt. Drev pucken bättre, vi fastnade lite lätt i mittzon, trots att vi hade en kille som hela tiden låg å fiskade på gränsen till off-side. Men att torska 0-2 mot VHC:s o2:or...

...det är surt det !

1 kommentar:

Anonym sa...

tänkte faktiskt inte på designstölden men jag lovar att ändra den.

tyvärr verkar denna design vara den enda som har svart bakgrund.