tisdag 18 november 2008

Chefer

Idag skall jag skriva av mig om chefer som begår stora misstag pga att deras förmåga att se framåt är så begränsad att t o m en 8-åring vet bättre. I det här fallet Chefer som inte vill ge spelarna ledigt så att dessa kan vara med i en viktig match. Vad denna chef inte vet, så begår han/hon ett fatalt misstag då dessa inte beviljas ledigt.
1. Jag kommer aldrig mer välja deras bolag (alltså, kundförluster har i det aktuella fallet således redan börjat)
2. Om Vi inte går vidare i år så har nämnde chef åsamkat en ideellt arbetande förening stora svårläkta skador. (Varpå kundförlusterna kommer att öka, och att jag personligen kommer skicka ett tackkort till chefens chef)

Om jag t ex skulle fråga Junior om en viss spelare borde få ledigt för en match, skulle han utan att tveka svara, "det är klart" (varför skulle man inte få ledigt för något så viktigt som sport, är Juniors normala tänkande). Vad jag egentligen försöker säga är att vissa chefer har mindre begåvning...

...än en 8-åring!

Inga kommentarer: