söndag 20 juli 2008

Drick inte japansk whiskey

I förra veckan var det Helsingborg-AIK. Jag var bjuden hem till min granne på dryck, match och bubbelbad i hans stora ufo-liknande utebalja. (han var s.k gräsänkling) Allt i nämnd ordning. Jag var lite orolig hur jag skulle stå ut med en allsvensk match i 90 minuter så här direkt efter EM. Hursom, efter match ett antal bira samt japansk whiskey entrade vi bubbelbaljan. Å där blev vi sittande tills fingrarna såg ut som russin. Det slutade med att jag väckte min käre granne som somnat och själv klev jag upp och traskade hem. Dagen efter ropar han att jag glömt lite prylar. Jag traskade ner och hittade mina kallingar, min tröja, solbrillor, snusdosa och mina jympadojjor. Tänkte inte så mycket mer på det utan jag hämtade mina grejor. I förrgår frågade grannens fru mig om det möjligvis var mina jeans som hängde på räcket på deras uteplats. Jo, minsann, det var det..

...undra vad jag hade på mig då jag gick hem ??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligaste på länge! Manager kan sina dryckesproporttioner!

Anonym sa...

Sweet. Forstätter du på inslagen väg så kommer du inom en snar framtid blir välkommen att festa med undertäcknad och mitt entourage