torsdag 5 mars 2009

Lagbrott ?

Jag hörde på radion att en snubbe skulle ordna en bokbytar-dag idag, på Sergels Torg. (Sen gnäller vissa att jag verkar ha för mycket tid?!) Nåja, nu handlar inte detta om min tid . Betänk nu följande. Vår vän Frenda får en bok av sin mamma, han läser ut den, och vill inte ha den mer. Jag tar en av de böcker som jag fått av Mrs och vill byta bort den av samma skäl. Jag och Frenda möter varandra på Sergels Torg och byter böcker med varandra. Allt är frid å fröjd. Men - kan någon förklara för mig vad det är för skillnad på min å Frendas bytesverksamhet....

...och Fildelning ?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mrs och min Mor har BETALAT för böckerna...

Jag trodde du hade någonting innanför hårfäs... skallbenet...

Anonym sa...

Ja, men nånn någongång har ju också betalat för CD-skivan som rippats till en MP3:a..

Anonym sa...

Njae, kolla på , ja tror det var rihannas nya skiva ... den hade kommit ut på internet av missatg INNAN skivan hade släppts (Förmodligen inte någon som haft SKIVAN då... ? )

Mr Manager sa...

Jo, men då har förmodligen gjort något i brott mot ett å annat avta. Kanske någon på "CD-pressningen" som kopierat en master, eller någon på skivbolaget som stulit. Hursom, så tycker jag att det skall finnas villkor som gör att man skall kunna försörja sig på kreativa yrken. Vad jag är emot är att alla andra branscher hela tiden får anpassa sig och ändra på sig för att möta en förändrad omvärd.. Men tydligen INTE skiv och filmindustrin...