fredag 13 juni 2008

En stjärnas fall ?

Jag hejar på Leksand i hockey, och detta är vida känt i min vänskapskrets. Igår eftermiddag fick jag mail med frågor om jag hört talas om krisen i LIF. Det hade jag inte. Då fick jag höra att en stjärna i laget blivit av med sin mobiltelefon och att någon annan återfunnit den och hittat innehåll av synnerligen ”privat karaktär”. Materialet har givetvis lagts ut på nätet och cirkulerar runt via MMS. klubbledningen stod där och skruvade på sig med rodnande kinder och sa att ”det här får spelaren själv kommentera”. Nu kanske många tycker att han är en stor idiot, det må så vara. Men en lika stor idiot är nog den som hittade mobilen. Tänk Er själva vilken hittelön man kunde göra anspråk på:

1. ”Hittelön” av betydande storlek
2. Årskort livet ut :-)

Fast en annan intressant företeelse är att många av de som fördömer den här typen av ”agerande inför kameran” själva ibland konsumerar den sortens produkt och förmodligen själva har en eller annan böjelse…

…den som är utan synd kastar första stenen (Joh 8:7)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad han har för sig bakom stängda dörrar spelar ingen roll. Han är fortfarande en stor hockeyspelare !

Anonym sa...

Snackar ni om Janne Houkko...?

Mr Manager sa...

Jag och Isberg försöker hålla en diskret ton med respekt för personen/människan.

..å så kliver du in som en bulldoozer :-)