måndag 21 april 2008

Det är med bitterhet som med ett gott vin...

..den behöver lagras ett par år innan den blir som bäst.
Vid ett antal tillfällen kan jag läsa att flera andra bloggare tycker jag är bittrast. Det må vara så, men på lunchen idag satt jag och funderade på vad som egentligen skapar den där bitterheten.
Jag kom fram till att bitterheten kommer ur erfarenheten. Erfarenheten att mäniskan oftast är en ganska vidrig varelse. Idag på lunchen råkade jag på ett riktigt "prakt-arsel". Jag skulle köpa en dosa snus och inne på seven eleven fanns det två kassor varav den ena var öppen. Det stod 2 personer framför mig. Då öppnar kassa 2 och personalen säger "det går bra här också", varpå ingen framför mig reagerar. Efter ca 3 sekunder börjar jag gå mot den kassan, varpå killen framför mig kastar sig in framför mig och säger "jag var före dig, kunde du inte se det?". (i grymt otrevlig ton, kan nämnas)"Nej, svarade jag, jag tyckte du stod kvar". Då kläcker han ur sig "men ta av dig dina solbrillor då, så kanske du ser bättre"... Jag valde att inte svara. För det är just det som är problemet. Dom är slipade, och tar jag av mig dom...

...så ser jag ju ingenting!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett inlägg av yppersta världsklass!